Aanmelden kan via het aanmeldformulier, of je kunt onze voicemail inspreken. Wij zijn telefonisch bereikbaar onder nummer: 033 -2544700. Op werkdagen zijn wij tussen 8.30 - 9.30 uur en 15.30-16.30 uur bereikbaar. Buiten deze tijden kun je het antwoordapparaat inspreken.

Om bij ons in behandeling te komen is de verwijzing essentieel. De verwijzing moet formeel correct zijn en alle verplichte gegevens moeten er op staan.

De laatste tijd worden cliënten bij ons aangemeld met problematiek die niet bij ons thuishoort of waarvoor we niet de benodigde behandeling kunnen bieden. Zonder goede verwijsbrief kunnen wij niet beoordelen of wij iets kunnen betekenen voor een cliënt. Het kan betekenen dat iemand op behandeling wacht om vervolgens te horen dat het niet past. Dit is erg vervelend. Ter vergroting van de klantvriendelijkheid willen we daarom eerst de verwijsbrieven beoordelen. Wanneer de verwijzing niet correct is of de problematiek niet bij ons past, dan wordt u daar telefonisch over geïnformeerd. Vervolgens sturen we de verwijsbrief terug naar de verwijzer met een korte uitleg van de reden.

Wanneer de verwijzing klopt en je bij onze praktijk op de juiste plek bent, dan verwerken wij de aanmelding. Pas dan sta je bij ons op de wachtlijst. In het telefoongesprek vragen wij je om persoonsgegevens en plannen wij de afspraak in bij de psycholoog. Meestal kun je op korte termijn terecht, zie hiervoor recente wachttijden.
Vervolgens ontvang je van ons enkele e-mails. De eerste e-mail bevat de:

  • Behandelingsvoorwaarden
  • Praktijkinformatie
  • Routebeschrijving
  • Toestemmingsverklaring
  • En een aanmeldvragenlijst.

Het invullen van de aanmeldvragenlijst heeft meerdere doelen. Door het vooraf invullen gaat er minder tijd af van het intakegesprek en kan er sneller tot de kern gekomen worden. Maar je bereidt je op deze manier ook voor op het intakegesprek, omdat je al over een aantal onderwerpen aan het denken wordt gezet.

Vervolgens krijg je een e-mail met een wachtwoord voor een online vragenlijst, welke daarna in een aparte e-mail wordt verstuurd. Deze vragenlijst is beveiligd. Het doel van de vragenlijst is om een voor-, tussen- en nameting van de klachten uit te voeren. Daardoor wordt het inzichtelijk wat er met de klachten gebeurt gedurende de therapie. En wat er uiteindelijk bereikt is.

Ben je verzekerd bij Menzis of het Zilveren Kruis? Dan vraagt de verzekeraar je om bij ons nog een korte digitale vragenlijst in te vullen. In het geval van Menzis moet deze vragenlijst ook halverwege en aan het einde van de behandeling afgenomen worden.

Hoewel we altijd al secuur met privacy omgingen, geregeld vanuit wetelijke kaders en onze beroepsgroep, hebben wij enkele zaken moeten aanscherpen in verband met de nieuwe wet op de privacy. De websie is aangepast, de medewerker aan de balie zal direct vragen of jouw gegevens door ons verwerkt mogen worden én op de eerste bijeenkomst is een door jouw ondertekende toestemmingsverklaring nodig.

Verder is wettelijk verplicht dat bij de eerste afspraak een recent medicijnenoverzicht van de apotheek wordt overhandigd.




Piekeren is net als schommelen. Je bent wel bezig, maar je komt niet van je plaats.

Pagina delen

Openingstijden

Maandag

8.30 - 20.00

Dinsdag

8.30 - 20.00

Woensdag

8.30 - 20.00

Donderdag

8.30 - 20.00

Vrijdag

8.30 - 17.00

Locatie Nijkerk (tevens postadres)
Gezondheidscentrum De Nije Veste
Oranjelaan 83 - 85 1e etage
3862 CX Nijkerk Gld

Locatie Nijkerkerveen
Medisch Centrum Westerveenstraat
Westerveenstraat 48
3864 EN Nijkerkerveen

Locatie Nieuwegein
Eerstelijns Medisch Centrum Nieuwegein
Mondriaanlaan 7
3431 GA Nieuwegein

Locatie Soest
Medisch Centrum De Bundeling
Schoutenkampweg 4
3768 AE Soest

Locatie Zeewolde
Medisch Centrum De Polderpoort
Gildenveld 20
3892 DG Zeewolde

Medisch Centrum Het Gildenhuis
Gildenveld 83
3892 DE Zeewolde

Psychologen Nijkerk